TEMATY KOMPLEKSOWE NA STYCZEŃ – GRUPA MISIE

 

  1. Dokarmiamy ptaki.
  2. Moja babcia i mój dziadek.
  3. W świecie baśni.
  4. Zabawy na śniegu.

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

Interesujemy się książką

Wzbudzanie zainteresowania literaturą; 

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

W świecie sztuki. Literatura i czasopisma

Kontakt z literaturą i czasopismami;

– oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki.

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat swojej rodziny; 

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty.

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

– uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.

Interesujemy się książką

Wzbudzanie zainteresowania literaturą

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

W świecie sztuki. Literatura i czasopisma

Kontakt z literaturą i czasopismami

– oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki.

Dbamy o nasze zdrowie

Dbałość o higienę

– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczeniew spacerach, zabawach.

Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W GRUPIE ŻABEK

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Gramy w zielone”
  2. Nadeszła zima
  3. Święta tuż – tuż

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • wymienia podstawowe zasady ochrony środowiska naturalnego,
  • poznaje znaczenie zieleni dla zdrowia człowieka,
  • rozumie potrzebę pomagania zwierzętom w czasie zimy
  • zna podstawowe zadania ochrony zwierząt
  • wie, że odpady należy segregować,
  • rozpoznaje i nazywa literę y, r,
  • rysuje szlaczki,
  • nazywa kolejne pory roku,
  • wymienia oznaki zimy,
  • wymienia wybrane właściwości fizyczne śniegu,
  • rozwiązuje zagadki,
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych,
  • zadaje pytania do podanych zdań,
  • układa sylwetę bałwanka względem siebie: przed sobą, za sobą, nad sobą, po lewej stronie, po prawej stronie,
  • wykonuje papierowego bałwanka,
  • wypowiada się na temat zimy przedstawionej na obrazach,
  • ćwiczy słuch fonematyczny,
  • rysuje po śladach, bez odrywania kredki od kartki,
  • omawia wygląd świątecznego stołu; wie, co powinno się na nim znaleźć,
  • układa historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń,
  • podaje swój adres,
  • wspólnie z innymi dziećmi ubiera choinkę,
  • rysuje po śladach rysunków,
  • układa życzenia świąteczne dla rodziców,
  • robi wspólnie z kolegami ciasteczka,
  • uczestniczy w przedszkolnym spotkaniu opłatkowym.

TEMATY KOMPLEKSOWE NA STYCZEŃ W GRUPIE KOTKÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Zimowe potrzeby ptaków.

2. Rodzice rodziców.

3. W krainie baśni.

4. Zimowe szaleństwo.

  • Poznanie litery s, n, b: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

  • Rozwijanie umiejętności liczenia.

  • Kształtowanie pojęcia liczby 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

  • Dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.

  • Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik.

  • Zwracanie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami.

  • Rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.

  • Uświadamianie konieczności dokarmiania ptaków zimą.

  • Rozwijanie sprawności manualnej.

  • Utrwalanie nazw dni tygodnia.

  • Przygotowanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela)

  • Wykonanie upominków.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.

  • Tworzenie części wspólnej dwóch zbiorów.

  • Wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej.

  • Systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej.
  • Zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację.
  • Przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracanie stron, oglądanie tekstu.