W tym roku szkolnym nasze 4- latki i 5- latki z grupy „ Żabek” przystąpiły do realizacji projektu ekologicznego „Ekokulturalne przedszkole” realizowanego pod patronatem czasopisma Bliżej Przedszkola. Głównym zadaniem programu jest poszerzanie świadomości ekologicznej oraz kształtowanie postaw proekologicznych oraz zachęcenie dzieci do pogłębiania wiedzy o otaczającym je świecie przyrody. W pierwszych tygodniach września wspólnie z dziećmi założyliśmy w sali kącik przyrody. O pomoc poprosiliśmy także rodziców, którzy ochoczo pomogli go nam założyć , przynosząc kwiaty.
W październiku w Dzień Drzewa zwróciliśmy uwagę na ochronę drzew i oszczędzanie papieru. W sali przedszkolnej powstał kącik makulatury – papierowy ludek umiejscowiony w kąciku plastycznym, do którego trafiały różnego rodzaju papiery: kartki, które tylko częściowo zostały wykorzystane nieudane rysunki, ścinki po pracach plastycznych.
Hotele dla owadów były kolejnym wyzwaniem w miesiącu listopadzie . Nasz domek został umieszczony w ogródku przedszkolnym gdzie posłuży jako schronienie , w którym owady będą mogły bezpiecznie przezimować. Latem domek będzie chronił przed deszczem lub upałami.
W grudniu przedszkolaki dowiedziały się , które ptaki przylatują do nas na zimę i jak należy zadbać o skrzydlatych mieszkańców. Z pomocą rodziców wykonaliśmy karmnik, a dzieci przyniosły ptasie przysmaki. Karmnik umieściliśmy na balkonie i czekamy na pierwszych głodomorów.
Zbieranie plastikowych zakrętek jest akcją, która cudownie łączy ideę pomagania innym z działaniami na rzecz ochrony środowiska. Aby zachęcić dzieci do zbierania zakrętek, przygotowaliśmy wspólnie Pożeracza zakrętek, który pomoże w ich gromadzeniu.
Wyzwanie na luty to drugie życie zimowych ubrań. Dzieci wraz z rodzicami wykonały przytulanki.
Było dużo zabawy, śmiechu i przytulania.
W kolejnych miesiącu zagłębiając się w ekologię i znaczenie wody w funkcjonowaniu środowiska dzieci obejrzały bajkę edukacyjną pt. „Kropelka”. Rozmawiały o zależnościach wody i o tym jak należy o nią dbać. a przede wszystkim o jej nadmiernym zużyciu i różnych możliwościach ograniczenia tego zużycia (zarówno w domu, jak i w przedszkolu).