Tematy kompleksowe na kwiecień 2024 grupa Kotki
- Kolory wiosny.
- Dbamy o zdrowie.
- Wiosenny ogród.
- W wiejskiej zagrodzie.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
– poznanie obrazu graficznego litery z, Z, h, H
– utrwalanie znajomości dotychczas poznanych liter i cyfr
– przeliczanie w zakresie 10
– rozumienie pojęcia liczby w aspekcie porządkowym
– rozwijanie prawidłowej dykcji i artykulacji
– rozwijanie zdolności plastycznych i muzycznych
– poszerzenie wiedzy na temat elementarnych zasad dbania o zdrowie
– wzbogacenie czynnego słownika o wyrazy związane ze zdrowiem
– rozwijanie postawy prozdrowotnej
– gromadzenie wiedzy o drzewach
– uświadomienie sobie znaczenia drzew i potrzeby ich ochrony
– poszerzenie wiadomości o gospodarstwie wiejskim
– doskonalenie umiejętności wycinania
– wydłużanie koncentracji uwagi
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MAJ 2024 GRUPA „ŻABKI”
-
Mój kraj Polska.
-
Książki – nasi przyjaciele.
-
Majowa łąka.
-
Moja rodzina.
-
Ciekawe zawody.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
-
Zaznajomienie z legendą o Warsie i Sawie.
-
Wzrost poczucia przynależności narodowej.
-
Odczuwanie dumy i satysfakcji z tytułu bycia Polakiem.
-
Rozumienie pojęcia symbolu narodowego.
-
Rozróżnianie pojęć: rano, południe, wieczór.
-
Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
-
Doskonalenie orientacji i organizacji ruchu w przestrzeni.
-
Poznanie pracy bibliotekarza.
-
Tworzenie wyrazów w liczbie mnogiej.
-
Odkrycie, że dany zbiór można podzielić na podzbiory na wiele sposobów.
-
Dostrzeganie różnic w wyglądzie przedmiotów.
-
Rozwijanie koncentracji uwagi.
-
Poznanie charakterystycznych cech biedronki.
-
Rozumienie, że każda rodzina ma swoje zwyczaje i upodobania.
-
Poda swoje propozycje n/t świętowania Dnia Matki.
-
Wykona laurkę dla mamy.
-
Budzenie wrażliwości na dobro i zło, rozróżnianie zachowań pozytywnych i negatywnych
-
Uświadomienie sobie własnych uczuć i emocji, przyzwyczajanie się do mówienia o nich.
-
Utrwalenie znajomości swojego adresu domowego.
-
Poszerzanie zasobu słownictwa, używanie czasowników określających czynności.
-
Zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu.
-
Rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych.
-
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MAJ 2024
GRUPA „MISIE”
1: Jestem Polakiem
2: Wiosenna łąka.
3: Poznajemy zawody.
4: Moi rodzice.
5: Święto dzieci.
– poszerzenie wiadomości nt. miejsca swojego zamieszkania oraz cech charakterystycznych wsi
– kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
– kształcenie postawy patriotycznej u dzieci
– zapoznanie z symbolami narodowymi
– rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas porównywania treści dwóch obrazków: miasto-wieś,
kształcenie pojęcia : zabudowa szeregowa
– rozwijanie zainteresowań poznawczych , szczególnie własnym krajem
– rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
– doskonalenie umiejętności rysowania domu
– zapoznanie z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki
– utrwalanie nazw i wyglądu poznanych owadów
– rozwijanie umiejętności kolorowania obrazka, zwracanie uwagi na prawidłowe posługiwanie się
przyborami do rysowania
-rozwijanie umiejętności matematycznych tj. przeliczania , orientacji przestrzennej
– zapoznanie z pszczołą, jej sposobem życia , rolą dla środowiska oraz niebezpieczeństwem płynącym
z kontaktu z człowiekiem
– pogłębianie wiedzy nt. wybranych zawodów, kształcenie orientacji przestrzennej oraz świadomości
własnego ciała
– zachęcanie do wypowiadania się nt. zawodów swoich rodziców
– rozwijanie zainteresowań sklepami różnego rodzaju
– wdrażanie do właściwego zachowania w miejscu publiczny
– poszerzenie wiadomości nt. zawodu listonosza
– wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka , zapoznanie z przyczynami i skutkami powstawania
pożarów
– ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”, wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny
– zachęcanie do rysowania postaci
– budzenie i rozwijanie uczucia miłości , szacunku i życzliwości dla członków rodziny
– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców poprzez wspólne przeżywanie ich
święta
– wyzwalanie poczucia radości podczas uroczystości przedszkolnej z okazji Dnia Dziecka
– rozwijanie predyspozycji muzycznych : poczucia rytmu i słuchu
– rozwijanie umiejętności językowych
– rozwijanie wyobraźni oraz pamięci logicznej i mechanicznej , tworzenie pełnych zdań
– rozwijanie sprawności fizycznej