Tematy kompleksowe na marzec 2025 grupa Kotki
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. SZUKAMY WIOSNY.
2. W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE.
3. WITAJ WIOSNO.
4. W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
-Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej
-Utrwalenie znajomości liter
–Utrwalenie znajomości poznanych cyfr
– Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
-Doskonalenie orientacji przestrzennej
–Doskonalenie sprawności ruchowej dziecka
–Umuzykalnianie dzieci
–Wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki
-Rozwijanie umiejętności matematycznych
-Utrwalenie nazw figur geometrycznych
–Doskonalenie sprawności manualnej
-Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowlanych
–Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
-Ćwiczenia w grupowaniu przedmiotów według określonej cechy
– Rozpoznaje zwiastuny wiosny.
-Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania
– Zwiększenie wiedzy rodziców w zakresie ochrony dzieci przed narażeniem na działanie dymu tytoniowego oraz kształtowanie świadomych, asertywnych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia, w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi.
W MIESIĄCU POZNAMY:
1.Szukamy wiosny, litera Ł, łodyga
2. W wiejskim gospodarstwie, litera Z zamek
3. Witaj wiosno, litera P Polska
4. W świecie bajek i baśni, litera F flaga
W tym miesiącu realizujemy Projekt „Czyste powietrze wokół nas”
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MARZEC 2025
GRUPA „ŻABKI”
1: Szukam wiosny.
2: W wiejskim gospodarstwie.
3: Witaj wiosno.
4: W świecie bajek i baśni.
– założenie hodowli cebuli
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
– doskonalenie rozpoznawania nazw wiosennych kwiatów
– zapoznanie ze zwyczajem witania wiosny
– utrwalanie nazw zwierząt hodowlanych
– wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych oraz co nam dają zwierzęta
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski w nagłosie i wygłosie
– zapoznanie z obrazem graficznym litery Ł,Z,P,F
– doskonalenie sprawności manualnej
– usprawnianie grafomotoryki
– określenie liczby pojedynczej i mnogiej
– utrwalanie znajomości liczebników porządkowych
– doskonalenie przeliczania liczebnikami porządkowymi
– doskonalenie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej
– doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
– doskonalenie umiejętności właściwego używania określeń : mniej, więcej, tyle samo
– wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
– rozwijanie koncentracji
– wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach
– rozwijanie poczucia rytmu
– doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał
TEMATY KOMPLEKSOWE NA LUTY 2024 GRUPA „MISIE”
1. Nasze zmysły.
2. W świecie sztuki.
3. Robimy zakupy w sklepie.
4. Co łączy smoki z dinozaurami.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE: