Tematy kompleksowe na marzec 2025 grupa Kotki

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. SZUKAMY WIOSNY.

2. W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE.

3. WITAJ WIOSNO.

4. W ŚWIECIE BAJEK I BAŚNI.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

-Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej

-Utrwalenie znajomości liter

Utrwalenie znajomości poznanych cyfr

Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie

-Doskonalenie orientacji przestrzennej

Doskonalenie sprawności ruchowej dziecka

Umuzykalnianie dzieci

Wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki

-Rozwijanie umiejętności matematycznych

-Utrwalenie nazw figur geometrycznych

Doskonalenie sprawności manualnej

-Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowlanych

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

-Ćwiczenia w grupowaniu przedmiotów według określonej cechy

– Rozpoznaje zwiastuny wiosny.

-Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania

Zwiększenie wiedzy rodziców w zakresie ochrony dzieci przed narażeniem na działanie dymu tytoniowego oraz kształtowanie świadomych, asertywnych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia, w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi.

W MIESIĄCU POZNAMY:

1.Szukamy wiosny, litera Ł, łodyga

2. W wiejskim gospodarstwie, litera Z zamek

3. Witaj wiosno, litera P Polska

4. W świecie bajek i baśni, litera F flaga

W tym miesiącu realizujemy Projekt „Czyste powietrze wokół nas”

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MARZEC  2025
GRUPA „ŻABKI”

                                               

 1: Szukam wiosny.
2: W  wiejskim gospodarstwie.
3:  Witaj wiosno.

4: W świecie bajek i baśni.

– założenie hodowli cebuli
–  dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
– doskonalenie rozpoznawania nazw wiosennych kwiatów
– zapoznanie ze zwyczajem witania wiosny
– utrwalanie nazw zwierząt hodowlanych
– wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych oraz co nam dają zwierzęta
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski w nagłosie i wygłosie
– zapoznanie z obrazem graficznym litery Ł,Z,P,F
– doskonalenie sprawności manualnej
– usprawnianie grafomotoryki
– określenie liczby pojedynczej i mnogiej
– utrwalanie znajomości liczebników porządkowych
– doskonalenie przeliczania liczebnikami porządkowymi
– doskonalenie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej
– doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
– doskonalenie umiejętności właściwego używania określeń : mniej, więcej, tyle samo
– wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
– rozwijanie koncentracji
– wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach
– rozwijanie poczucia rytmu
– doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA LUTY 2024 GRUPA „MISIE”

1. Nasze zmysły.

2. W świecie sztuki.

3. Robimy zakupy w sklepie.

4. Co łączy smoki z dinozaurami.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE: