Tematy kompleksowe na kwiecień 2024 grupa Kotki
- Kolory wiosny.
- Dbamy o zdrowie.
- Wiosenny ogród.
- W wiejskiej zagrodzie.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
– poznanie obrazu graficznego litery z, Z, h, H
– utrwalanie znajomości dotychczas poznanych liter i cyfr
– przeliczanie w zakresie 10
– rozumienie pojęcia liczby w aspekcie porządkowym
– rozwijanie prawidłowej dykcji i artykulacji
– rozwijanie zdolności plastycznych i muzycznych
– poszerzenie wiedzy na temat elementarnych zasad dbania o zdrowie
– wzbogacenie czynnego słownika o wyrazy związane ze zdrowiem
– rozwijanie postawy prozdrowotnej
– gromadzenie wiedzy o drzewach
– uświadomienie sobie znaczenia drzew i potrzeby ich ochrony
– poszerzenie wiadomości o gospodarstwie wiejskim
– doskonalenie umiejętności wycinania
– wydłużanie koncentracji uwagi
TEMATY KOMPLEKSOWE NA KWIECIEŃ 2024 GRUPA „ŻABKI”
-
KOLORY WIOSNY.
-
DBAMY O ZDROWIE.
-
WIOSENNY OGRÓD.
-
W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
-
Poznanie obrazu graficznego litery „Z, z” „H, h”.
-
Samodzielnie wybierze narzędzia do założenia hodowli.
-
Poznaje sposoby siania, sadzenia roślin oraz warunki potrzebne do ich prawidłowego wzrostu.
-
Rozwijanie umiejętności porównywania figur
-
Rozwijanie małej i dużej motoryki
-
Różnicowanie pojęć: zdrowe – niezdrowe.
-
Wzbogacenie wiedzy n/t źródeł witamin.
-
Uświadomienie sobie znaczenia drzew, potrzeby ich ochrony.
-
Odkrywanie bogactwa świata roślinnego.
-
Uświadomienie sobie złożoności systemu korzeniowego.
-
Ustalanie związków między przedmiotami.
-
Usprawnianie procesu liczenia znikających obiektów.
-
Rozwijanie empatii w stosunku do osób starszych.
-
Koordynacja ruchowa typu prawa – lewa, góra – dół
-
Utrwalenie znajomości pojęć: nad, pod, między, na, w, obok
-
Rozwijanie umiejętności wysłuchiwania głosek w strukturach słów.
-
Utrwalenie pojęć: para, prawa, lewa.
-
Nabycie wiedzy, jaką pomoc niosą zwierzęta człowiekowi.
-
Nabycie wiedzy, dlaczego pióra ptaków nie nasiąkają wodą
-
Utrwalenie pojęć: wewnątrz, na zewnątrz.
-
Rozwijanie umiejętności układania działań matematycznych.
-
Nabywanie wprawy w graniu na instrumentach perkusyjnych.
-
Rozwijanie pamięci muzycznej.
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MAJ 2024
GRUPA „MISIE”
1: Jestem Polakiem
2: Wiosenna łąka.
3: Poznajemy zawody.
4: Moi rodzice.
5: Święto dzieci.
– poszerzenie wiadomości nt. miejsca swojego zamieszkania oraz cech charakterystycznych wsi
– kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
– kształcenie postawy patriotycznej u dzieci
– zapoznanie z symbolami narodowymi
– rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas porównywania treści dwóch obrazków: miasto-wieś,
kształcenie pojęcia : zabudowa szeregowa
– rozwijanie zainteresowań poznawczych , szczególnie własnym krajem
– rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
– doskonalenie umiejętności rysowania domu
– zapoznanie z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki
– utrwalanie nazw i wyglądu poznanych owadów
– rozwijanie umiejętności kolorowania obrazka, zwracanie uwagi na prawidłowe posługiwanie się
przyborami do rysowania
-rozwijanie umiejętności matematycznych tj. przeliczania , orientacji przestrzennej
– zapoznanie z pszczołą, jej sposobem życia , rolą dla środowiska oraz niebezpieczeństwem płynącym
z kontaktu z człowiekiem
– pogłębianie wiedzy nt. wybranych zawodów, kształcenie orientacji przestrzennej oraz świadomości
własnego ciała
– zachęcanie do wypowiadania się nt. zawodów swoich rodziców
– rozwijanie zainteresowań sklepami różnego rodzaju
– wdrażanie do właściwego zachowania w miejscu publiczny
– poszerzenie wiadomości nt. zawodu listonosza
– wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka , zapoznanie z przyczynami i skutkami powstawania
pożarów
– ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”, wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny
– zachęcanie do rysowania postaci
– budzenie i rozwijanie uczucia miłości , szacunku i życzliwości dla członków rodziny
– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców poprzez wspólne przeżywanie ich
święta
– wyzwalanie poczucia radości podczas uroczystości przedszkolnej z okazji Dnia Dziecka
– rozwijanie predyspozycji muzycznych : poczucia rytmu i słuchu
– rozwijanie umiejętności językowych
– rozwijanie wyobraźni oraz pamięci logicznej i mechanicznej , tworzenie pełnych zdań
– rozwijanie sprawności fizycznej