Tematy kompleksowe na kwiecień 2024 grupa Kotki

  1. Kolory wiosny.
  2. Dbamy o zdrowie.
  3. Wiosenny ogród.
  4. W wiejskiej zagrodzie.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

– poznanie obrazu graficznego litery z, Z, h, H

– utrwalanie znajomości dotychczas poznanych liter i cyfr

– przeliczanie w zakresie 10

– rozumienie pojęcia liczby w aspekcie porządkowym

– rozwijanie prawidłowej dykcji i artykulacji

– rozwijanie zdolności plastycznych i muzycznych

– poszerzenie wiedzy na temat elementarnych zasad dbania o zdrowie

– wzbogacenie czynnego słownika o wyrazy związane ze zdrowiem

– rozwijanie postawy prozdrowotnej

– gromadzenie wiedzy o drzewach

– uświadomienie sobie znaczenia drzew i potrzeby ich ochrony

– poszerzenie wiadomości o gospodarstwie wiejskim

– doskonalenie umiejętności wycinania

– wydłużanie koncentracji uwagi

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA KWIECIEŃ 2024 GRUPA „ŻABKI”

  1. KOLORY WIOSNY.

  2. DBAMY O ZDROWIE.

  3. WIOSENNY OGRÓD.

  4. W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • Poznanie obrazu graficznego litery „Z, z” „H, h”.

  • Samodzielnie wybierze narzędzia do założenia hodowli.

  • Poznaje sposoby siania, sadzenia roślin oraz warunki potrzebne do ich prawidłowego wzrostu.

  • Rozwijanie umiejętności porównywania figur

  • Rozwijanie małej i dużej motoryki

  • Różnicowanie pojęć: zdrowe – niezdrowe.

  • Wzbogacenie wiedzy n/t źródeł witamin.

  • Uświadomienie sobie znaczenia drzew, potrzeby ich ochrony.

  • Odkrywanie bogactwa świata roślinnego.

  • Uświadomienie sobie złożoności systemu korzeniowego.

  • Ustalanie związków między przedmiotami.

  • Usprawnianie procesu liczenia znikających obiektów.

  • Rozwijanie empatii w stosunku do osób starszych.

  • Koordynacja ruchowa typu prawa – lewa, góra – dół

  • Utrwalenie znajomości pojęć: nad, pod, między, na, w, obok

  • Rozwijanie umiejętności wysłuchiwania głosek w strukturach słów.

  • Utrwalenie pojęć: para, prawa, lewa.

  • Nabycie wiedzy, jaką pomoc niosą zwierzęta człowiekowi.

  • Nabycie wiedzy, dlaczego pióra ptaków nie nasiąkają wodą

  • Utrwalenie pojęć: wewnątrz, na zewnątrz.

  • Rozwijanie umiejętności układania działań matematycznych.

  • Nabywanie wprawy w graniu na instrumentach perkusyjnych.

  • Rozwijanie pamięci muzycznej.

                    TEMATY KOMPLEKSOWE NA MAJ  2024
GRUPA „MISIE”

 

 1: Jestem Polakiem
2: Wiosenna łąka.
3: Poznajemy zawody.
4: Moi rodzice.
5: Święto dzieci.

– poszerzenie wiadomości nt. miejsca swojego zamieszkania oraz cech charakterystycznych wsi
– kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
– kształcenie postawy patriotycznej u dzieci
– zapoznanie z symbolami narodowymi
– rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas porównywania treści dwóch obrazków: miasto-wieś,
kształcenie pojęcia : zabudowa szeregowa
– rozwijanie zainteresowań poznawczych , szczególnie własnym krajem
– rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
– doskonalenie umiejętności rysowania domu
– zapoznanie z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki
– utrwalanie nazw i wyglądu poznanych owadów
– rozwijanie umiejętności kolorowania obrazka, zwracanie uwagi na prawidłowe posługiwanie się
przyborami do rysowania
-rozwijanie umiejętności matematycznych tj. przeliczania , orientacji przestrzennej
– zapoznanie z pszczołą, jej sposobem życia , rolą dla środowiska oraz niebezpieczeństwem płynącym
z kontaktu z człowiekiem
– pogłębianie wiedzy nt. wybranych zawodów, kształcenie orientacji przestrzennej oraz świadomości
własnego ciała
– zachęcanie do wypowiadania się nt. zawodów swoich rodziców
– rozwijanie zainteresowań sklepami różnego rodzaju
– wdrażanie do właściwego zachowania w miejscu publiczny
– poszerzenie wiadomości nt. zawodu listonosza
– wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka , zapoznanie z przyczynami i skutkami powstawania
pożarów
– ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”, wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny
– zachęcanie do rysowania postaci
– budzenie i rozwijanie uczucia miłości , szacunku i życzliwości dla członków rodziny
– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców poprzez wspólne przeżywanie ich
święta
– wyzwalanie poczucia radości podczas uroczystości przedszkolnej z okazji Dnia Dziecka
– rozwijanie predyspozycji muzycznych : poczucia rytmu i słuchu
– rozwijanie umiejętności językowych
– rozwijanie wyobraźni oraz pamięci logicznej i mechanicznej , tworzenie pełnych zdań
– rozwijanie sprawności fizycznej